Opis :
Dzięki wdrożeniu elektronicznego obiegu korespondencji na platformie Alfresco Community, firma z branży obsługi medycznej zorganizowała i uporządkowała obieg wpływających do organizacji dokumentów w kilkudziesięciu oddziałach firmy.
Wdrożenie systemu do obsługi obiegu korespondencji znacząco podnosi efektywność komunikacji. Wszelka korespondencja przychodząca może być skanowana i automatycznie dystrybuowana wewnątrz organizacji. Korespondencja mailowa jest rejestrowana, a zbędne załączniki są usuwane. Zarządzanie bazą kontaktów oraz elektroniczne skrzynki korespondencji z możliwością łączenia dokumentów ze sprawami, zapewniają pełny obraz stanu realizacji spraw i przepływu korespondencji.
Wszelka korespondencja trafiająca do organizacji w formie listów, faksów, e-maili może być skanowana/rejestrowana oraz klasyfikowana według treści, którą zawiera. W celu wyeliminowania dokumentów papierowych i przyspieszenia wyszukiwania, System obsługuje kody kreskowe i pełnotekstowe rozpoznawanie treści. System zapewnia stały dostęp do korespondencji archiwalnej w formie elektronicznej oraz umożliwia odnalezienie dokumentu w archiwum papierowym.
Elektroniczne dekretacja korespondencji do poszczególnych osób lub zespołów umożliwia natychmiastową reakcję na otrzymane informacje oraz podjęcie odpowiednich działań zgodnie z przyjętymi procesami. Automatyczne monitorowany obieg korespondencji oraz śledzenie statusu załatwienia spraw i kontrola dotrzymania terminów, wpływają bardzo korzystnie na relacje z partnerami biznesowymi oraz ciągłość biznesu.
Korzyści wynikające z wdrożenia elektronicznego obiegu korespondencji:
– Przyspieszenie procesów biznesowych
– Jasny proces załatwiania spraw
– Gwarancja dostępu do informacji wyłącznie osób powołanych
– Szybsze dostarczanie korespondencji
– Wyeliminowanie powielania dokumentów
– Posiadanie jednego repozytorium dokumentów w organizacji, w którym są wszystkie dokumenty przychodzące do firmy
Opis :
Firma produkcyjna wchodzi w okres dynamicznego rozwoju. Rozwój wymaga wielu inwestycji związanych z powiększaniem produkcji. Okazuje się, że kontrola ogromnej ilości faktur wystawianych pomiędzy firmą i kooperantami jest coraz słabsza. Coraz częściej zdarza się, że firma musi płacić odsetki za faktury nieopłacone w terminie, kary za nieodprowadzony na czas podatek. Duże ilości dokumentów i wymuszona większa decentralizacja decyzyjna powodują, że w firmie zaczynają pojawiać się przypadkowe, nieuzasadnione wydatki. Jest to możliwe z powodu braku należytej kontroli nad akceptacją faktur przychodzących do organizacji. W czasie dynamicznego rozkwitu firmy wiele problemów pozostawało niezauważonych.
Wreszcie podjęto decyzję, że czas uporządkować obszar obiegu faktur w organizacji. Ze względu na skalę działalności niemożliwe było utrzymywanie papierowego obiegu faktur kosztowych wewnątrz firmy. Po konsultacji z zewnętrznym dostawcą systemu, zdecydowano o kompleksowym wdrożeniu elektronicznego obiegu faktur kosztowych.
Główny cel postawiony przed firmą wdrożeniową był jeden – zaprojektować i wdrożyć system, który da gwarancję realizacji obiegu faktur kosztowych zgodnie z wypracowanym schematem funkcjonowania organizacji i pozwoli na kontrolowanie dotrzymywania terminów płatności faktur i rozliczania podatków. Cel dodatkowy to wykorzystanie światowej platformy, co da organizacji gwarancję rozwoju platformy i bezpieczeństwa przetwarzanych w nim wrażliwych informacji.
Realizacja projektu trwała 4 miesiące. W ramach projektu, dostawca rozwiązania zaprojektował, wspólnie z przedstawicielami Klienta, model procesu obiegu faktury kosztowej. Na tej podstawie uruchomiony został obieg w systemie informatycznym na platformie Alfresco Community. W ramach wdrożenie została przygotowana integracja z systemem finansowo-księgowym. Po okresie testowania systemu, organizacja przeniosła wewnętrzny obieg faktur kosztowych do systemu Alfresco Community i całkowicie zrezygnowano z obiegu papierowego.
Cele postawione przed wykonawcą zostały osiągnięte. Raport z funkcjonowania systemu przedstawił obraz terminowego obiegu faktur i dotrzymywania terminów ich płatności. Okazało się, że wdrożenie systemu Workflow zmniejszyło do zera ilość niezasadnych, często przypadkowych wydatków, które przy zachowaniu matrycy autoryzacji, nie były już możliwe.
Obecnie firma wdraża kolejne obiegi w ramach systemu.
Opis :
Alfresco Community funkcjonuje w kilku największych centrach outsourcingowych w Polsce. Firmy BPO obsługują swoich klientów na całym świecie z wykorzystaniem platformy Alfresco Community. Klienci docelowi realizują na platformie Alfresco Community procesy związane z obiegiem faktur, delegacji, urlopów, planowaniem i rozliczaniem czasu pracy, dystrybucji PITów i pasków. Dla firm BPO Alfresco Community stało się podstawową platformą realizacji procesów klientów i ich obsługi.